Казнина Ольга Викторовна

Казнина Ольга Викторовна Служебный телефон +7 495 234-84-57 Местный телефон13-24 Номер комнаты1017 E-mail ovkmgimo@gmail.com
РИНЦ Author ID: 839781
(spin-код: 2285-4511)

Казнина Ольга Викторовна

к.экон.н.

Закончила с красными дипломами бакалавриат и магистратуру МГИМО факультет МЭО по специальности «Мировая экономика».

Защитила диссертацию по теме «Торговые марки в условиях глобализации и оценка их стоимости».

Имеет большой опыт (с 1994 года) работы в крупнейших международных компаниях.

Педагогический стаж в МГИМО — с 2010 года.

Индекс Хирша (цитируемости) по БД РИНЦ — 4, количество публикаций в БЦ РИНЦ — 15, в журналах перечня ВАК — 4.

Преподает дисциплины: «Маркетинг», «Международный маркетинг», «Управление проектом», «Современные тренды в маркетинге».

Является автором и преподавателем курса «Бренд-менеджмент», «Оценка стоимости брендов», «Бренд территорий», «Экологический маркетинг», «Нейромаркетинг».

В октябре 2020 закончила курс повышения квалификации по теме: «Современные тренды в маркетинге: цифровые инструменты и нейромаркетинговые технологии» (144 ак часа).

Профессиональные интересы: бренд-менеджмент, международный маркетинг, имидж стран и территорий, экологический менеджмент и маркетинг, Нейромаркетинг.


Olga V. Kaznina

Senior lecturer, PhD in Economics
Department of Management, Marketing and Foreign Economic Activities named after I. N. Gerchikova

Academic degrees:

  • Bachelor’s Degree in Economics (diploma with honors) at the Moscow State Institute of International Relations (MGIMO).
  • Master’s Degree in Economics (diploma with honors) at the Moscow State Institute of International Relations (MGIMO).
  • Post-graduate studies in Economics at the Moscow State Institute of International Relations (MGIMO) with the thesis: «Trademarks in the context of globalization and their valuation».

Total work experience: since 1994.
Work experience at MGIMO: since 2010.
Subjects taught:

  • Marketing;
  • International Marketing;
  • Project Management;
  • Modern trends in marketing.

Prof. Kaznina is the author and teacher of the courses: «Brand Management», «Brand Valuation», «Territorial Branding», «Environmental Marketing», «Neuromarketing».

Publications: a huge number of different articles and manuals on management, marketing and branding.

Scientific and professional interests: brand management, international marketing, image of countries and territories, environmental management and marketing, Neuromarketing.

ПУБЛИКАЦИИ


Последнее обновление: 26.01.21 Распечатать страницу